سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام
 اهل بیت (ع)
درباره وبلاگ

نویسندگان
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات


بازدید امروز: 58
بازدید دیروز: 70
کل بازدیدها: 797980
پیوندهای وبگاه
» اللهم صلی علی محمد و آل محمد
» شیرین تر ازعسل
» حدیث منتظران
» حدیث313
» به رنگ آبی
» بوستان ادب و عرفان
» سیب خیال
» کلاس ششم1
» خون شهدا
» دل نوشته های من
» مجله پارسی نامه
» مهربان
» کتاب خانه دیجیتال
» زیبا ترین اشعار
» بغض نوشت
» بلاگ فناوری طراحی سایت
» شین مثل شعور
» من میگم
» نگاهم برای تو
» پرستوی خیال
» زیباترین حس
» امید وصل
» تفحص
» صدای دل
» پایگاه خبری
» غزلستان عاشقی
» پاتوق دوستان
» قیدار شهر جد پیامبر
» کاش خواننده این نوشته باشی
» عشق الهی
» تنها عشق
» یادداشت ها
» زنگ تفریح
» رنگارنگ
» تینا
» خاطره ها
» نسیم بهشت
» رهگذرم دلنبند
» افسوس که این عمر
» یوسف آل محمد
» حرف های من وتو
» زنگ تفریح
» در دشت هویج
» دنیایی زیر قلمت راه می رود
» ما عادت داریم
» دل نواز
» یادداشت های شبانه
» مهتاب سبز
» خورشت
» دنیای خاطرات من
» تولدت مبارک
» خط بارون
» ارزودارم
» قلب
» آن سوی خیال
» تن ها
» قلب های شکسته
» یکتا
» پرستیژ
» خواسته خدا
» نیلوفر مرداب
» قافیه باران
» جاده خاطره ها
» بهار عشق
» احساس رویایی
» ابرار
» غزلیات محسن نصیری
» نهان خانه جان
» اسلام دینی زیبا و زندگی بخش
» دلارام
موضوعات
آرشیو مطالب
صفحات دیگر
انتظار سبز3
+ نویسنده امیر حسین حاجی لو در سه شنبه 87/2/3 | نظرات ()

با عرض سلام خدمت منتظران امام زمان. در این پست به ادامه مبحث انتظار سبز می پردازیم.

در پست های قبل به دو شرط لازمه برای داشتن انتظار راستین اشاره کردیم و در این پست به سومین شرط لازم خواهیم پرداخت.

?. حل نشدن در فساد محیط:

اثر مهم دیگری که انتظار حضرت مهدی (عج) دارد، حل نشدن در مفاسد محیط و عدم تسلیم در برابر آلودگی هاست. هنگامی که فساد فراگیر می شود و اکثریت را به آلودگی می کشاند، گاهی افراد پاک در یک بن بست سخت روانی قرار می گیرند؛ بن بستی که از یأس اصلاحات سرچشمه می گیرد. حتی گاهی فکر میکنند کار از کار گذشته و دیگر امیدی به اصلاح نیست و تلاش و کوشش برای پاک نگاه داشتن خویش بیهوده است. این یأس و ناامیدی ممکن است آن ها را تدریجا به سوی فساد و همرنگی با محیط بکشاند نتوانند هود را در جهان به صورت یک اقلیت صالح در برابر اکثریت ناسالم حفظ کنند و همرنگ جماعت نشدن را موجب رسوایی بدانند.

تنها چیزی که می تواند در آن ها روح «امید» بدمد و به مقاومت و خویشتنداری دعوت کند و نگذارد در محیط فاسد حل شوند، امید به اصلاح نهایی است. تنها در این صورت است که آنها دست از تلاش و کوشش برای حفظ پاکی خویش و اصلاح دیگران بر نخواهند داشت.

به همین دلیل امید را می توان همواره به عنوان یک عامل موثر تربیتی در تربیت شخصیت های ناسالم شناخت. همچنین افراد صالحی که در محیط فاسد گرفتارند، بدون امید نمی توانند خویشتن را حفظ کنند.

از آن چه اشاره شد به خوبی می توان دریافت که چرا پیشوایان معصوم ما جایگاه بس والایی برای انتظار فرج (به ویژه در دوران پنهان زیستی آخرین حجت الهی) قائل بوده اند.


انتظار سبز 2
+ نویسنده امیر حسین حاجی لو در جمعه 87/1/23 | نظرات ()

در یادداشت قبل در باره ی انتظار راستین صحبت کردیم و گفتیم یکی از شرایط آن خودسازی فردی است. لطفا ابتدا مقاله ی یادداشت قبلی را مطالعه فرمایید؛ سپس به ادامه مقاله که در زیر آمده توجه کنید:

2. خودیاری های اجتماعی

منتظران راستین،  در عین حال وظیفه دارند تنها به خویش نپردازند؛ بلکه باید مراقب حال یکدیگر نیز باشند و علاوه بر اصلاح خویش، در اصلاح دیگران نیز بکوشند؛ زیرا برنامه گسترده و سنگینی که انتظارش را می کشند، یک برنامه ی فردی نیست. در یک میدان وسیع مبارزه ی دسته جمعی، هیچ فردی نمی تواند از حال دیگران غافل بماند؛ بلکه موظف است هر نقطه ضعفی را در هر کجا دید، اصلاح کند و هر موضع آسیب پذیری را ترمیم نماید و هر عضو ضعیف و ناتوانی را تقویت کند؛ زیرا بدون شرکت فعّالانه  و هماهنگ  تمام مبارزان، پیاده کردن چنان برنامه ای امکان پذیر نیست.

 به امید خدا در یادداشت بعدی ادامه این مطلب را بیان خواهم کرد.

 


آینده وانتظارسبز
+ نویسنده امیر حسین حاجی لو در سه شنبه 86/11/30 | نظرات ()

آینده وانتظارسبز        



انتظار یعنی «چشم به راه بودن ودرنگ کردن به
امید پیشامدی خاص» به بیان دیگر :«کیفیتی است روحی که موجب به وجود آمدن حالت
آمادگی است برای آن چه فرد،انتظارش را دارد» انتظار ،دردرجه اول ،ویژگی حیات
وزندگی انسان است.

ماهیت زندگی انسان با انتظار وامید به آینده
عجین شده است،به گونه ای که زندگی بدون انتظار ،برای وی مفهومی ندارد وبدون آن، شور
ونشاط لازم برای تداوم زندگی در کار نیست.

حیات اکنون انسان ها،تلاش وحرکت به سوی
فرداوفرداهاست واین چنین پویایی وحرکتی بدون عنصر «انتظار» ممکن نیست؛زیرا احتمال
معقول «بقا و پایداری جهان» وامید به «تداوم حیات» است،که به زندگی کنونی معنا
ومفهوم می بخشد وپویایی ونیروی لازم را برای ادامه آن تامین می کند.از این روست که
ماهیت زندگی با انتظار پیوندی ناگسستنی دارد.

یکی از انتظارهایی که به عنوان امیدهای متعالی
بشر همواره از آن یاد شده است، انتظار جامعه ی آرمانی که برجسته ترین ویژگی
آن،اقامه عدل وداد وقسط  باشد بوده
است.باتوجه به مطالب ذکر شده می توان گفت که مهدویت سبزترین اندیشه ای است که
خداوند به انسانیت هدیه کرده است و میرود تاباشکوفه زدن،جهان هستی رابه عطر دل
انگیز خود طراوتی بهشت گونه بخشد.انتظار پدیدآمدن آن جامعه الهی،ازبرترین اعمال
است.

 

به سوی انتظار راستین

سوال :انتظار راستین چگونه به وجود می آید؟ در
جواب می توان به موارد ذیل که به نوعی لازمه ی داشتن حالت انتظار است اشاره کرد:

1.خودسازی فردی

کسی که در انتظار موعود است،همواره متوجه این
امر است که چنین تحوّلی قبل از هرچیز نیازمند به عناصرآماده وباارزش انسانی است که
بتوانند بارسنگینی چنان اصلاحات وسیعی رادرجهان به دوش بکشند واین در درجه ی
نخست،محتاج به بالا بردن سطح اندیشه وآگاهی روحی وفکری برای همکاری درپیاده کردن
آن برنامه ی گسترده است.


لطفا منتطر ادامه مطلب باشید




تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...