سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام

حدیث از ائمه علیه السلام
 اهل بیت (ع)
درباره وبلاگ

نویسندگان
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات


بازدید امروز: 70
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 797196
پیوندهای وبگاه
» اللهم صلی علی محمد و آل محمد
» شیرین تر ازعسل
» حدیث منتظران
» حدیث313
» به رنگ آبی
» بوستان ادب و عرفان
» سیب خیال
» کلاس ششم1
» خون شهدا
» دل نوشته های من
» مجله پارسی نامه
» مهربان
» کتاب خانه دیجیتال
» زیبا ترین اشعار
» بغض نوشت
» بلاگ فناوری طراحی سایت
» شین مثل شعور
» من میگم
» نگاهم برای تو
» پرستوی خیال
» زیباترین حس
» امید وصل
» تفحص
» صدای دل
» پایگاه خبری
» غزلستان عاشقی
» پاتوق دوستان
» قیدار شهر جد پیامبر
» کاش خواننده این نوشته باشی
» عشق الهی
» تنها عشق
» یادداشت ها
» زنگ تفریح
» رنگارنگ
» تینا
» خاطره ها
» نسیم بهشت
» رهگذرم دلنبند
» افسوس که این عمر
» یوسف آل محمد
» حرف های من وتو
» زنگ تفریح
» در دشت هویج
» دنیایی زیر قلمت راه می رود
» ما عادت داریم
» دل نواز
» یادداشت های شبانه
» مهتاب سبز
» خورشت
» دنیای خاطرات من
» تولدت مبارک
» خط بارون
» ارزودارم
» قلب
» آن سوی خیال
» تن ها
» قلب های شکسته
» یکتا
» پرستیژ
» خواسته خدا
» نیلوفر مرداب
» قافیه باران
» جاده خاطره ها
» بهار عشق
» احساس رویایی
» ابرار
» غزلیات محسن نصیری
» نهان خانه جان
» اسلام دینی زیبا و زندگی بخش
» دلارام
موضوعات
آرشیو مطالب
صفحات دیگر
تنها راه ملاقات با امام زمان (عج)
+ نویسنده احمد حاجی لو در دوشنبه 95/3/17 | نظرات ()

Untitled-1

وفای به عهد یک دستور قرآنی است که در علم حقوق و تجارت گاه به جای آن واژه‌های وفای تعهد، پرداخت و اجرای تعهد به کار برده می‌شود. در لغت به معنای به جای آوردن تعهد و انجام دادن عهد و پیمان و در واقع به معنای اجرای قرارداد است. در تجارت این اصطلاح شامل پرداخت پول، انجام کار یا خودداری از انجام کار و انتقال یا تسلیم حق یا مال است.

ادامه مطلب...

همه چیز در مورد ماه مبارک رمضان
+ نویسنده احمد حاجی لو در دوشنبه 95/3/17 | نظرات ()

ماه رمضان

رمضان

رمضان در دین مبین اسلام یک مناسبت مذهبی است که در طول نهمین ماه قمری، “ماه رمضان” رخ می‌دهد. ماه رمضان نود و پنج 29 روز است، کتاب قرآن کریم در این ماه بر پیامبر اسلام (ص) فرود آمده‌ است، در قرآن مستقیماً آمده است که کسانیکه ایمان آورده اند در این ماه روزه بگیرند.

 

واژه ی رمضان

رمضان واژه‌ای عربی است که از سه حرف اصلی «رم‌ض» ساخته‌شده‌است. الرمض به معنای گرمای شدید، زمین سوزان، کوتاه‌بودن و جیره‌است.

 

بزرگی رمضان

این ماه به عنوان خجسته‌ترین و بهترین ماه در اسلام شناخته می‌شود. از این ماه به عنوان ماه میهمانی خدا نیز نامبرده می‌شود. حدیثی نیز در این زمینه از پیامبر اسلام (ص) نقل شده‌ است:

“ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه من و اهل بیتم و ماه رمضان ماه مسلمانان است”
شب قدر (قرآن در آن شب بر پیامبر اسلام نازل شده است) نیز بنابر روایات در یکی از 3 شب نوزدهم، بیست‌ویکم یا بیست‌وسوم این ماه واقع شده است. رمضان با شروع ماه شوال پایان می‌پذیرد. در روز اول شوال نیز عید فطر برای جشن یک ماه روزه‌داری مسلمانان برپا می‌شود.

  ادامه مطلب...

ماه پر برکت و پر فضیلت رمضان مبارک
+ نویسنده احمد حاجی لو در دوشنبه 95/3/17 | نظرات ()

ramadan

برای ماه رمضان امسال خدا را بی نهایت شاکریم که از خزانه ی موهبت و الطاف بی کران خود بر ما منت نهاد تا دگرباره بتوانیم این ماه پر برکت و پر فضیلت را درک نماییم؛ ماهی که خداوند متعال در شأن آن می فرماید: «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی لناس و بینات من الهدی و الفرقان…»

“ماه رمضان ماهی است که در آن برای راهنمایی مردم و بیان راه روشن و هدایت و جدا ساختن حق از باطل، قرآن نازل شده است.” و در ادامه آیه می فرماید: «فمن شهد منکم الشهر فلیصمه…» “پس هر که این ماه را دریابد، باید که در آن روزه بدارد.”

سایت آسمونی به جهت برنامه ریزی هموطنان گرامی تاریخ دقیق رمضان 95 را به صورت شمسی و میلادی اعلام میدارد:

شروع یا روز اول ماه مبارک رمضان سال 1437 قمری برابر با روز سه شنبه 18 خرداد 1395 خورشیدی و مصادف با 7 ژوئن 2016 میلادی میباشد.

پایان یا روز آخر ماه مبارک رمضان سال 1437 قمری برابر با روز سه شنبه 15 تیر 1395 خورشیدی و مصادف با 5 جولای 2016 میلادی میباشد.


ماه خدا
+ نویسنده احمد حاجی لو در دوشنبه 95/3/17 | نظرات ()


در سحرهای ماه رمضان دور این غذاها را خط بکشید
+ نویسنده احمد حاجی لو در دوشنبه 95/3/17 | نظرات ()
خوردن وعده سحری به حدی مهم است که متخصصان مصرف مواد غذایی مفید در این وعده را راهی برای جلوگیری از سندروم ماه رمضان می دانند.
تصویر در سحرهای ماه رمضان دور این غذاها را خط بکشید
 شهاب اولیایی متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به وعده غذایی سحر در ماه رمضان گفت: حذف وعده سحری به بهانه های مختلف مثل بیشتر خوابیدن یا سبک تر بودن، مشکلات زیادی را از لحاظ جسمی بخصوص در تابستان با هوای گرم و روزهای بلند ایجاد می کند.
وی درباره فشار وارد به بدن افزود: با توجه به اینکه مدت زمان غذا نخوردن طولانی است، غلظت کتون‌ها بالا می رود. ( در مواردی که بدن قادر به تامین انرژی از قند نباشد، چربی ها را شکسته و از آنها استفاده می کند که در نتیجه کتون ها ساخته می شوند، با آزاد شدن چربی‌ها، مواد کتونی سمی در کبد تولید و وارد جریان خون شده و در نهایت بیماری خطرناکی را باعث می شود.) بنابراین نخوردن وعده سحر با افزایش کتون‌ها در خون منجر به سردرد، سرگیجه، بی حالی، عصبانیت، کم تحملی، ضعف و افت قندخون می شود.
اولیایی این پدیده را سندروم ماه رمضان دانست و درباره یک سحری مفید بیان کرد: سحری کامل، سحری است که با تامین انرژی روزانه و داشتن چربی و پروتئین کافی، از افت قندخون جلوگیری کند و درمجموع مانند یک وعده نهار باشد.
وی اظهار داشت: برای وعده سحری مصرف غذاهای پرپروتئین و پرگوشت سرخ شده، غذاهای خشک (مثل کتلت)، فست فودها و انواع کوکوها به دلیل اینکه فرد را در طول روز تشنه می کنند، مناسب نیست اما برعکس، غذاهای مخلوط (مثل لوبیا پلو) و انواع خورشت ها با برنج بهترین گزینه برای این وعده محسوب می شوند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ضمن تاکید بر مصرف میوه و سبزیجات عنوان کرد: مصرف میوه و سبزیجات در برطرف کردن گرسنگی و تشنگی بدن بخصوص برای روزه‌داری اهمیت دارد. همچنین سالاد به همراه کمی روغن زیتون، آبلیمو یا سرکه و مصرف حبوبات و لبنیات می تواند برای وعده سحری مناسب باشد.
وی یادآور شد: نوشیدن آب برای جلوگیری از ایجاد اختلال در روند هضم و جذب غذا باید حداقل نیم ساعت قبل از خوردن سحری باشد. خوردن مواد غذایی شور، خیلی شیرین (مثل زولبیا بامیه)، بسیار تند و دارای ادویه توصیه نمی شود چرا که باعث افت قندخون شده و فرد را در طول روز گرسنه می کند.
اولیایی با اشاره به ساعات بعد از سحر بعنوان فرصت مناسب برای کارهای روزانه، توصیه کرد: خواب بعد از خوردن سحری، ترشح اسید و ریفلاکس معده (برگشت محتویات معده به قسمت های فوقانی) را سبب می شود از این رو بهتر است فرد بعد این وعده اصلا نخوابد یا حداقل یک تا یک ساعت و نیم بعد از صرف سحری خوابیده شود.
منبع :? باشگاه خبرنگاران

اعمال مشترک ماه رجب
+ نویسنده احمد حاجی لو در جمعه 95/1/27 | نظرات ()

ماه رجب یکی از ماه های حرام است که در روایات برای آن فضایل زیادی ذکر شده است.

 

اعمالی که برای این ماه در روایات ذکر شده، به دو گونه است؛ قسمتی از این اعمال مربوط به همه روزهای ماه است؛ مانند روزه گرفتن و بعضی از اذکار و ادعیه و قسمت دیگر آن مربوط به زمان های مخصوصی از این ماه، مانند اعمال و دعاها و نمازهایی که برای هر شب و روز این ماه وارد شده است و همچنین اعمالی که در ایام البیض (روز سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری) سفارش به انجام آن شده است.

  ادامه مطلب...

فضیلت و اهمیت ماه رجب
+ نویسنده احمد حاجی لو در جمعه 95/1/27 | نظرات ()

 

بسم الله الرحمن الرحیم

فضیلت و اهمیت ماه رجب

گرچه همه زمان ها مخلوق خداست لیکن برخى از آنها از شرافت و ویژگى خاصى برخوردار است. درست است که همه ماه هاى سال، پرتوى از قدرت جهان آفرین است; امّا سه ماه رجب، شعبان و رمضان، داراى امتیاز و برجستگى ویژه اى هستند. در عصر جاهلیت، مردم ماه رجب را گرامى مى داشتند.

ادامه مطلب...

ماه رجب مبارک
+ نویسنده احمد حاجی لو در جمعه 95/1/27 | نظرات ()

Image result for ?lماه رجب?‎


9ویژگی قرآن کریم
+ نویسنده احمد حاجی لو در سه شنبه 95/1/10 | نظرات ()

 

ختم قرآن

 

 

 

 

 

 

قرآن به عنوان برترین کتاب هدایت، دارای ویژگیهای خاصی است که در کتابهای دیگر کمتر رخ می‌نماید. با بهره مندی از آیات نورانی این کتاب، برخی از این خصوصیات را بر می‌شمریم


بهار در قرآن
+ نویسنده احمد حاجی لو در سه شنبه 95/1/10 | نظرات ()




مطالب قدیمی‌تر >>

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...